Niektórych form danych produktów i firm nie sposób nie zauważyć. Reklama jest dobra jedynie wtedy, gdy jest skuteczna. A skuteczna jest wtedy, gdy niesie jakiś przekaz, intryguje, a także – a może przede wszystkim – jest widoczna. Widoczna reklama to połowa sukcesu.
A która z form reklam jest najbardziej zauważalna? Bilboardy
Są z nami od zawsze i właściwie stawiane są na każdym kroku. Nie sposób zauważyć wielkiej reklamy spacerując ulicami miasta czy jadąc autostradą. Bilboardy reklamują niemal wszystko, dlatego nadają się dla każdej firmy. Nie jest to oczywiście tania forma reklamy, jednak z uwagi na fakt, że ciężko jej nie zauważyć, jest wciąż pożądanym produktem wśród reklamodawców.
Ogromne plakaty reklamują niemal wszystko – od zróżnicowanych produktów, po usługi, zarówno te tradycyjne jak i internetowe. Żeby jednak ta forma reklamy była efektywna i zaintrygowała klienta powinna być zaprojektowana w sposób intrygujący, ciekawy, ale i nie obojętny. Większość billboardów w Polsce nie jest zbyt intrygująca – nie to co np. w Stanach Zjednoczonych – jednak co stoi na przeszkodzie by tego nie zmienić? Nic!
Dobrym przykładem intrygującej i zarazem ciekawie zaprojektowanej reklamy jest billboard golarek marki BIC. Billboard sam w sobie jest biały bez żadnych napisów, jednak stanowi podporę pod ogromną golarkę, która wysuwa się na pierwsze tło. Ciekawe jest nawiązanie golarki do otoczenia z trawą na której ją postawiono. W jednym miejscu widzimy idealnie wygolony kawałek trawy prowadzący do samej golarki opierającej się o billboard.