Pozyskanie klienta biznesowego często okazuje się bardziej skomplikowane i czasochłonne niż się tego spodziewaliśmy. Dlaczego tak jest? To temat na całkiem oddzielny artykuł. W dzisiejszym skupimy się natomiast na różnych kanałach, za pomocą których możemy dotrzeć do potencjalnych klientów B2B. Artykuł powstał przy współpracy z firma interimsales.pl. Koniecznie sprawdź jak wygląda pozyskiwanie klientów biznesowych na interimsales.pl. A tymczasem wróćmy do naszego dzisiejszego tematu.
Content Marketing
Treść to świetny sposób na skierowanie użytkowników do strony docelowej. Zazwyczaj tworzysz treść, aby zapewnić odwiedzającym przydatne, bezpłatne informacje. Możesz umieszczać wezwania do działania w dowolnym miejscu na swojej stronie internetowej. Im bardziej użytkownik jest zadowolony z Twoich treści, tym większe jest prawdopodobieństwo, że kliknie wezwanie do działania i skorzysta z Twojej oferty.
Email Marketing
Poczta e-mail to świetne miejsce na dotarcie do osób, które już znają Twoją markę i produkt lub usługę. O wiele łatwiej jest poprosić ich o podjęcie działania, ponieważ wcześniej zasubskrybowali Twoją listę. E-maile bywają nieco zaśmiecone, więc używaj intrygujących treści, które przyciągają uwagę subskrybentów.
Reklamy
Jedynym celem reklamy jest skłonienie ludzi do działania. W przeciwnym razie po co wydawać pieniądze? Jeśli chcesz, aby ludzie dokonywali konwersji, upewnij się, że Twoja strona docelowa i oferta są dokładnie zgodne z obietnicą w reklamie.
Media społecznościowe
Platformy mediów społecznościowych ułatwiają kierowanie obserwujących do podejmowania działań. Możesz również promować swoje oferty w postach społecznościowych i zawierać wezwanie do działania w podpisie.
Marketing szeptany
Marketing polecający, czyli marketing szeptany, jest przydatny do generowania leadów w inny sposób. Oznacza to, że Twoja marka trafia do większej liczby osób, co z kolei zwiększa Twoje szanse na wygenerowanie większej liczby potencjalnych klientów.
Niezależnie od kanału, z którego korzystasz do generowania potencjalnych klientów, prawdopodobnie będziesz chciał skierować użytkowników na swoją stronę docelową. Warto zadbać o jej nienaganny wygląd oraz UX po to aby jeszcze bardziej zwiększyć szansę na pozyskanie klienta i zawarcie transakcji.